Top
Creative partnerships handbook

Ghidul de Parteneriate Creative

Este prima zi a conferintei despre Parteneriate Creative lansata de UE. La sosire am fost intampinat de o sala de conferinta mare, echipata cu casti si microfoane, exact cum ti-ai imagina o camera inauntrul Comisiei Europene.

Ne-am asezat si conferinta a inceput aproape imediat. Dupa ce ne-a fost prezentata structura programului am primit si o scurta descrierea a manualului care va rezulta din acest sir de conferinte.

Pentru cine este manualul?

Noul ghid este directionat catre decidentii politici si persoanele direct implicate in Parteneriate Creative. Ceea ce inseamna ca manualul va fi citit de foarte multe persoane influente, care vor implementa aceste tipuri de parteneriate in institutiile pe care le conduc.

Produsul final va scoate in evidenta parteneriatele creative si modul in care tarile ar trebui sa le realizeze. In versiunea curenta, textul nu este decat un ghid pentru actualul manual, dar deja arata ca si cum va fi un punct de referinta extraordinar pentru ONG-uri si institutii publice care vor sa realizeze manifestari cu impact social si creativ.

Cine vor fi promotorii parteneriatelor creative

Ghidul va ajunge in mainile tuturor institutiilor culturale, ONG-urilor, grupurilor de lucru ale Comisiei Europene si Comitetului Cultural al Parlamentului European. Asa ca e destul de serios. Vom incerca sa tinem pasul si sa invatam pe indelete cum se implementeaza.

Initial manualul va fi disponibil in 3 limbi, dar exista deja discutii despre extinderea acestui numar. Va fi deasemenea, cand va fi terminat, publicat pe eebc.info (European Expert Network on Culture) pentru acces nerestricitonat tuturor.

Imaginati-va un oras imersat in creativitate

Puteti sa va imaginati un oras unde fiecare domeniu important ar avea ceva de-a face cu creativitatea? Scoli care ar tine ateliere de scriere creativa in strada. Fermieri care te invata cum sa iti organizezi creativ o mica gradina in jardinierea balconului. Asta incearca manualul sa popularizeze. Creativitatea este de acum o directiva Europeana.

Toate lucrurile acestea nu vor fi facute doar pentru distractie. Ghidul evidentiaza clar nevoia realizarii unor parteneriate sustenabile. E practic ca si cum ai adauga o echipa de marketing fiecarui domeniu important al tarii. Cum credeti ca ar arata asta? Noi consideram ca ar putea intari foarte multe relatiile intre domenii si intre institutii.

„Polenizarea” domeniilor cu creativitate poate, si cu siguranta va reusi, sa scoata din amortire sectorul cultural deja prezent in toate orasele Europei, iar noi suntem entuziasmati sa il vedem pus in aplicare.

Transmisie incheiata.

Comments are closed for this post.